
Αρχείο κατηγορίας: ΣΤ’ τάξη
Μαθητικό Συμπόσιο για την Ημέρα Περιβάλλοντος «Φαντάζομαι – Δημιουργώ – Αλλάζω»

Στο πλαίσιο του Συμποσίου που υλοποιήθηκε σήμερα, 4 Ιουνίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου και στο Μικρό θέατρο του Δημαρχείου , μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν περιβαλλοντικές δράσεις, δημιουργικές παρεμβάσεις και θεατρικά δρώμενα και λειτούργησαν σταθμοί περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πειραμάτων.

Στόχος της δράσης η αλλαγή στάσης ζωής για το περιβάλλον και την προστασία του.

Σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης τους για την προστασία του περιβάλλοντος και την υιοθέτηση μιας νέας στάσης ζωής της καθημερινότητάς τους.

Το περιβάλλον είναι το κοινό μας σπίτι. Τα δέντρα, τα ζώα, οι θάλασσες, τα ποτάμια και ο αέρας που αναπνέουμε μάς προσφέρουν όλα όσα χρειαζόμαστε για να ζούμε.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να το φροντίζουμε και να το προστατεύουμε κάθε μέρα.

Πολλές φορές πιστεύουμε ότι μόνο οι μεγάλοι μπορούν να βοηθήσουν το περιβάλλον. Όμως και τα παιδιά μπορούν να κάνουν τη διαφορά! Μικρές καθημερινές πράξεις έχουν μεγάλη αξία όταν γίνονται από όλους μας.

Τι μπορώ να κάνω σήμερα;

Μπορώ να αλλάξω. Είναι εύκολο αρκεί να ξεκινήσω με μικρές καλές συνήθειες.

Να πετάω τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και να κάνω ανακύκλωση.

Να χρησιμοποιώ ξανά αντικείμενα, όπως τσάντες, μπουκάλια και κουτιά, αντί να τα πετάω.

Να σβήνω τα φώτα όταν δεν τα χρειάζομαι.

Να κλείνω τη βρύση όταν πλένω τα δόντια μου, ώστε να μην σπαταλώ νερό.

Να φροντίζω τα φυτά και να σέβομαι τα ζώα.

Να κρατώ καθαρές τις αυλές, τις παραλίες, τα πάρκα και τις γειτονιές μου.

Να προτιμώ το περπάτημα ή το ποδήλατο όταν είναι δυνατό.

Κάθε μικρή κίνηση βοηθά στη μείωση των απορριμμάτων, στην εξοικονόμηση νερού και ενέργειας και στην προστασία της φύσης.

Όταν πολλά παιδιά κάνουν μικρές καλές πράξεις, το αποτέλεσμα γίνεται πολύ μεγάλο και θετικό για τον πλανήτη μας.

Καθώς μεγαλώνουμε, μπορούμε να συνεχίσουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον με ακόμη περισσότερους τρόπους.

Μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, να συμμετέχουμε σε δράσεις δενδροφύτευσης και καθαρισμού, να προτείνουμε οικολογικές λύσεις στο σχολείο και στην κοινότητά μας και να γίνουμε ενεργοί πολίτες που αγαπούν και σέβονται τη φύση.

Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι μια δουλειά που τελειώνει.

Είναι μια καθημερινή συνήθεια που μας βοηθά να δημιουργήσουμε έναν πιο καθαρό, πιο πράσινο και πιο όμορφο κόσμο για όλους.

Ας ξεκινήσουμε σήμερα, γιατί κάθε μικρή πράξη μπορεί να γίνει ένα μεγάλο βήμα για το μέλλον της Γης μας!

Γιορτή της Μητέρας
Η Γιορτή της Μητέρας: Ένας Φόρος τιμής στην ανιδιοτελή αγάπη
Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, η παγκόσμια κοινότητα στρέφει το βλέμμα και την καρδιά της στο πρόσωπο που αποτελεί το σύμβολο της ζωής και της φροντίδας: τη Μητέρα. Η ημέρα αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική επέτειο στο ημερολόγιο, αλλά μια ουσιαστική αφορμή για να αναλογιστούμε το βάθος της προσφοράς της γυναίκας που στέκεται ως θεμέλιος λίθος σε κάθε σπίτι και κάθε κοινωνία.

Οι ρίζες αυτού του εορτασμού χάνονται στα βάθη της αρχαιότητας, με τις τελετές λατρείας προς τη Γαία και τη Ρέα, τη μητέρα των θεών, να μαρτυρούν πως ο άνθρωπος ανέκαθεν ένιωθε την ανάγκη να τιμήσει την πηγή της ύπαρξης. Στη σύγχρονη εποχή, η καθιέρωση της γιορτής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον αγώνα της Anna Jarvis στις αρχές του 20ού αιώνα. Η Jarvis, θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη της δικής της μητέρας, ξεκίνησε μια εκστρατεία που οδήγησε στην επίσημη αναγνώριση της ημέρας από το αμερικανικό κράτος το 1914. Στην Ελλάδα, αν και η μητρότητα συνδέθηκε αρχικά με τη θρησκευτική γιορτή της Υπαπαντής, από τη δεκαετία του 1960 εναρμονιστήκαμε με τον διεθνή εορτασμό του Μαΐου, τιμώντας τη μητέρα μέσα στην ανθοφορία της άνοιξης.

Ο λόγος που η γιορτή αυτή παραμένει τόσο ζωντανή και επίκαιρη είναι η ανάγκη μας να αναγνωρίσουμε τον «αόρατο» κόπο της μητρότητας. Η μητέρα δεν προσφέρει μόνο τη ζωή, αλλά διαμορφώνει συνειδήσεις. Είναι ο πρώτος δάσκαλος που μας μαθαίνει τις αξίες της ενσυναίσθησης και της υπομονής, ο πρώτος φίλος που μας προσφέρει ασφάλεια και το σταθερό καταφύγιο σε κάθε δυσκολία. Η προσφορά της είναι πολυδιάστατη: από τη συναισθηματική στήριξη και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα μας, μέχρι τον ρόλο της ως συνεκτικός ιστός που κρατά την οικογένεια ενωμένη απέναντι στις προκλήσεις των καιρών.

Πηγή εικόνας: https://shorturl.at/7cWCu
Κλείνοντας αυτό το μικρό αφιέρωμα, αξίζει να θυμόμαστε πως η μεγαλύτερη ανταμοιβή για μια μητέρα δεν βρίσκεται στα υλικά δώρα, αλλά στην αναγνώριση και την αγάπη. Ένα απλό «ευχαριστώ» ή μια ζεστή αγκαλιά από τα παιδιά της είναι η δικαίωση για κάθε θυσία και κάθε ξενύχτι. Ας γίνει, λοιπόν, αυτή η Κυριακή η αφορμή για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στο πρόσωπο που μας δίδαξε τι σημαίνει να αγαπάς χωρίς όρους, θυμίζοντας σε όλους μας πως, όπως είπε και ο Λίνκολν:
“ό,τι είμαστε ή ελπίζουμε να γίνουμε, το οφείλουμε στη μητέρα μας”.

«ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα σου»
Στο πλαίσιο της μέριμνας του σχολείου μας για την υγεία, την ευημερία και την ολόπλευρη ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας και της UNICEF, το οποίο αφορά την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα έμμηνου ρύσεως και τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας των κοριτσιών.

Το πρόγραμμα απευθύνθηκε στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης και περιλάμβανε τη διάθεση προϊόντων περιόδου, από το ΙΑΤΑΠ (Ινστιτούτο Ανάπτυξης Τεχνολογίας και Ανθρωπίνων Πόρων) συμβάλλοντας στην κάλυψη βασικών αναγκών και στην καταπολέμηση πιθανών αισθημάτων αμηχανίας ή αποκλεισμού.

Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση και την εκπαίδευση από την Solidarity Now, ώστε να αποκτήσουν σωστή γνώση και θετική στάση απέναντι σε ένα φυσιολογικό στάδιο της ανάπτυξής τους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε ενημερωτική παρουσίαση από την υπεύθυνη του προγράμματος η οποία, με τρόπο παιγνιώδη, κατανοητό και διακριτικό, ανέλυσε θέματα που σχετίζονται με την έμμηνο ρύση, την προσωπική υγιεινή και τη φροντίδα του σώματος και την περίοδο της εφηβείας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν απορίες, να συζητήσουν και να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

Πασχαλινές ευχές στα Γαλλικά
Με πολλή χαρά και δημιουργική διάθεση, τα παιδιά της Ε και Στ τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν κατά την διάρκεια του μαθήματος των γαλλικών πολύχρωμες αφίσες-κολλαζ με τις ευχές τους στα γαλλικά!

Με φαντασία, χρώματα και ομαδικό πνεύμα, αποτύπωσαν τις πιο όμορφες ευχές τους για το Πάσχα!

Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την όμορφη προσπάθειά τους!

Καλό Πάσχα σε όλους!

Εθνική εορτή 25ης Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την πατρίδα μας. Είναι η ημέρα που οι Έλληνες θυμόμαστε τον μεγάλο αγώνα για την ελευθερία μας.

Πριν από πολλά χρόνια, οι πρόγονοί μας ζούσαν χωρίς ελευθερία. Όμως δεν τα παράτησαν. Με θάρρος, πίστη και αγάπη για την Ελλάδα, αποφάσισαν να αγωνιστούν για να ζήσουν ελεύθεροι. Άνθρωποι απλοί, αλλά με μεγάλη δύναμη στην καρδιά τους, έγιναν ήρωες.

Οι αγωνιστές του 1821 πάλεψαν με δυσκολίες, φόβους και στερήσεις, αλλά δεν λύγισαν. Η ενότητα και η πίστη τους στον σκοπό τούς έδωσαν δύναμη να συνεχίσουν. Χάρη σε αυτούς, σήμερα ζούμε σε μια ελεύθερη χώρα.

Την ημέρα αυτή, τιμούμε τους ήρωες και θυμόμαστε ότι η ελευθερία είναι ένα πολύτιμο αγαθό. Μαθαίνουμε να αγαπάμε την πατρίδα μας, να σεβόμαστε την ιστορία μας και να προσπαθούμε πάντα για το καλό.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και Της ΣΤ΄ τάξης, μας παρουσίασαν τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία. Με μια υπέροχη γιορτή αναβίωσαν στιγμές αυτού του αγώνα .Μας εντυπωσίασαν όλους!

Ζήτω η 25η Μαρτίου! Χρόνια πολλά σε όλους!

Μίλα τώρα! – Όλοι μαζί ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό

Στο σχολείο πηγαίνουμε για να μάθουμε, να παίξουμε και να κάνουμε φίλους. Οι περισσότερες στιγμές μας εκεί είναι χαρούμενες. Μερικές φορές, όμως, μπορεί να συμβεί κάτι που μας στενοχωρεί ή μας φοβίζει. Αυτό λέγεται σχολικός εκφοβισμός.
Ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι ένα απλό πείραγμα. Συμβαίνει όταν ένα παιδί ή μια ομάδα παιδιών πειράζει, κοροϊδεύει ή πληγώνει κάποιον ξανά και ξανά, με σκοπό να τον κάνει να νιώσει άσχημα ή να τον φοβίσει. Μπορεί να είναι λόγια που πληγώνουν, σπρωξίματα, απειλές ή ακόμα και κακά μηνύματα στο διαδίκτυο.
Όμως, δεν είναι όλα τα πειράγματα εκφοβισμός. Μερικές φορές οι φίλοι κάνουν αστεία και γελούν όλοι μαζί. Αν όλοι διασκεδάζουν και κανείς δεν στενοχωριέται, τότε δεν μιλάμε για εκφοβισμό. Η διαφορά είναι σημαντική:
Στον εκφοβισμό κάποιος πληγώνεται και αυτό συνεχίζεται
Στο αστείο όλοι νιώθουν καλά.
Αν κάτι σε κάνει να νιώθεις φόβο, ντροπή ή λύπη και συμβαίνει συχνά, τότε είναι σημαντικό να μιλήσεις τώρα. Μπορείς να το πεις στους γονείς σου, στον δάσκαλο ή στη δασκάλα σου, στον διευθυντή ή σε κάποιον άλλο μεγάλο που εμπιστεύεσαι. Το να μιλάς δεν είναι «καρφί» — είναι θάρρος. Έτσι προστατεύεις τον εαυτό σου και ίσως βοηθάς και κάποιο άλλο παιδί.

Αν δεις κάποιον να στενοχωριέται από τη συμπεριφορά άλλων, μπορείς κι εσύ να βοηθήσεις. Μην γελάς μαζί με αυτούς που κοροϊδεύουν. Στάσου δίπλα στο παιδί που νιώθει άσχημα και πες το σε έναν ενήλικα. Όταν ενωνόμαστε, ο εκφοβισμός μικραίνει.

Το σύνθημα «Μίλα τώρα!» μας θυμίζει ότι η σιωπή δεν βοηθά. Η φωνή μας έχει δύναμη. Όλοι έχουμε δικαίωμα να νιώθουμε ασφαλείς και χαρούμενοι στο σχολείο.
Ας κάνουμε το σχολείο μας έναν χώρο γεμάτο σεβασμό, φιλία και χαμόγελα!
Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας
Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας τηρώντας το έθιμο της σημερινής ημέρας πρόσφερε σε όλους τους μαθητές/τριες μας σουβλάκια και χυμό.

Α΄ και Β΄ τάξη

Γ΄ και Δ΄ τάξη

Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας και τους ευχόμαστε καλή Αποκριά με υγεία!






