
Αρχείο κατηγορίας: Δράσεις
Bazaar σχολικού βιβλίου στο σχολείο μας
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας διοργανώνει Σχολικό Μπαζάρ Βιβλίου στις 10 -11 Ιουνίου και σας προσκαλεί να το επισκεφθείτε.
Στο bazaar θα βρείτε βιβλία για παιδιά και ενήλικες σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές, ενώ παράλληλα θα έχετε την ευκαιρία να στηρίξετε τις δράσεις και το έργο του Συλλόγου Γονέων. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η προώθηση της φιλαναγνωσίας και η ενίσχυση της αγάπης για το βιβλίο μέσα στη σχολική κοινότητα.
Σας περιμένουμε όλους να ανακαλύψουμε μαζί τον μαγικό κόσμο των βιβλίων και να στηρίξουμε αυτή την όμορφη δράση!

Μαθητικό Συμπόσιο για την Ημέρα Περιβάλλοντος «Φαντάζομαι – Δημιουργώ – Αλλάζω»

Στο πλαίσιο του Συμποσίου που υλοποιήθηκε σήμερα, 4 Ιουνίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου και στο Μικρό θέατρο του Δημαρχείου , μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν περιβαλλοντικές δράσεις, δημιουργικές παρεμβάσεις και θεατρικά δρώμενα και λειτούργησαν σταθμοί περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πειραμάτων.

Στόχος της δράσης η αλλαγή στάσης ζωής για το περιβάλλον και την προστασία του.

Σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης τους για την προστασία του περιβάλλοντος και την υιοθέτηση μιας νέας στάσης ζωής της καθημερινότητάς τους.

Το περιβάλλον είναι το κοινό μας σπίτι. Τα δέντρα, τα ζώα, οι θάλασσες, τα ποτάμια και ο αέρας που αναπνέουμε μάς προσφέρουν όλα όσα χρειαζόμαστε για να ζούμε.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να το φροντίζουμε και να το προστατεύουμε κάθε μέρα.

Πολλές φορές πιστεύουμε ότι μόνο οι μεγάλοι μπορούν να βοηθήσουν το περιβάλλον. Όμως και τα παιδιά μπορούν να κάνουν τη διαφορά! Μικρές καθημερινές πράξεις έχουν μεγάλη αξία όταν γίνονται από όλους μας.

Τι μπορώ να κάνω σήμερα;

Μπορώ να αλλάξω. Είναι εύκολο αρκεί να ξεκινήσω με μικρές καλές συνήθειες.

Να πετάω τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και να κάνω ανακύκλωση.

Να χρησιμοποιώ ξανά αντικείμενα, όπως τσάντες, μπουκάλια και κουτιά, αντί να τα πετάω.

Να σβήνω τα φώτα όταν δεν τα χρειάζομαι.

Να κλείνω τη βρύση όταν πλένω τα δόντια μου, ώστε να μην σπαταλώ νερό.

Να φροντίζω τα φυτά και να σέβομαι τα ζώα.

Να κρατώ καθαρές τις αυλές, τις παραλίες, τα πάρκα και τις γειτονιές μου.

Να προτιμώ το περπάτημα ή το ποδήλατο όταν είναι δυνατό.

Κάθε μικρή κίνηση βοηθά στη μείωση των απορριμμάτων, στην εξοικονόμηση νερού και ενέργειας και στην προστασία της φύσης.

Όταν πολλά παιδιά κάνουν μικρές καλές πράξεις, το αποτέλεσμα γίνεται πολύ μεγάλο και θετικό για τον πλανήτη μας.

Καθώς μεγαλώνουμε, μπορούμε να συνεχίσουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον με ακόμη περισσότερους τρόπους.

Μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, να συμμετέχουμε σε δράσεις δενδροφύτευσης και καθαρισμού, να προτείνουμε οικολογικές λύσεις στο σχολείο και στην κοινότητά μας και να γίνουμε ενεργοί πολίτες που αγαπούν και σέβονται τη φύση.

Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι μια δουλειά που τελειώνει.

Είναι μια καθημερινή συνήθεια που μας βοηθά να δημιουργήσουμε έναν πιο καθαρό, πιο πράσινο και πιο όμορφο κόσμο για όλους.

Ας ξεκινήσουμε σήμερα, γιατί κάθε μικρή πράξη μπορεί να γίνει ένα μεγάλο βήμα για το μέλλον της Γης μας!

Επίσκεψη της Α΄ και Β΄ τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ελευσίνας
Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Ελευσίνα.

Οι υπεύθυνοι του Πάρκου αρχικά εξήγησαν στους μαθητές μας τα σήματα και τι πρέπει να προσέχουν.

Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής δεν ήταν απλώς μια εκδρομή, αλλά ένα σπουδαίο μάθημα ζωής! Εκεί, οι μαθητές μας έγιναν για λίγο «πρωταγωνιστές» του δρόμου.

Τα παιδιά δεν άκουσαν απλώς θεωρίες, αλλά εφάρμοσαν τους κανόνες οδηγώντας ποδοκίνητα οχήματα σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον.

Έμαθαν να αναγνωρίζουν τις πινακίδες και τα φανάρια, κατανοώντας τη σημασία τους για την πρόληψη ατυχημάτων.

Στόχος μας η καλλιέργεια του σεβασμού προς τον πεζό και τον συνεπιβάτη και γενικά η υπεύθυνη συμπεριφορά που θα τους συνοδεύει μια ζωή.

Ευελπιστούμε να γίνουν οι αυριανοί ευσυνείδητοι οδηγοί και οι σημερινοί προσεκτικοί πεζοί!

Φοράμε το κράνος μας, δένουμε τη ζώνη μας και ξεκινάμε για μια ασφαλή διαδρομή!

« Μάθαμε… και βιωματικά να ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ!!!»
Ημέρα της Γης( Le Jour de la Terre, 22 Απριλίου)
Με αφορμή την Ημέρα της Γης( Le Jour de la Terre, 22 Απριλίου), οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού δημιούργησαν δύο όμορφα πόστερ στο μάθημα των Γαλλικών,με την καθοδήγηση της κυρίας Βουδούρη Μαριλίνας, για να στείλουν το δικό τους μήνυμα για την προστασία του πλανήτη μας.

Μετά από παρουσίαση του σχετικού υλικού( στα ελληνικά και τα γαλλικά)που προετοιμάστηκε με το ψηφιακό εργαλείο canva, τα παιδιά επεξεργάστηκαν και κατανόησαν βασικές έννοιες που σχετίζονται με την προστασία της Γης, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και ο σεβασμός στη φύση. Κατανόησαν έτσι τη σημασία της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της δικής τους συμβολής!

Στη συνέχεια, αποτύπωσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με ζωγραφιές γεμάτες χρώμα και φαντασία για την δημιουργία του δικού τους μέσου ευαισθητοποίησης και εορτασμού αυτής της ξεχωριστής ημέρας!
Εθνική εορτή 25ης Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι μια πολύ σημαντική μέρα για την πατρίδα μας. Είναι η ημέρα που οι Έλληνες θυμόμαστε τον μεγάλο αγώνα για την ελευθερία μας.

Πριν από πολλά χρόνια, οι πρόγονοί μας ζούσαν χωρίς ελευθερία. Όμως δεν τα παράτησαν. Με θάρρος, πίστη και αγάπη για την Ελλάδα, αποφάσισαν να αγωνιστούν για να ζήσουν ελεύθεροι. Άνθρωποι απλοί, αλλά με μεγάλη δύναμη στην καρδιά τους, έγιναν ήρωες.

Οι αγωνιστές του 1821 πάλεψαν με δυσκολίες, φόβους και στερήσεις, αλλά δεν λύγισαν. Η ενότητα και η πίστη τους στον σκοπό τούς έδωσαν δύναμη να συνεχίσουν. Χάρη σε αυτούς, σήμερα ζούμε σε μια ελεύθερη χώρα.

Την ημέρα αυτή, τιμούμε τους ήρωες και θυμόμαστε ότι η ελευθερία είναι ένα πολύτιμο αγαθό. Μαθαίνουμε να αγαπάμε την πατρίδα μας, να σεβόμαστε την ιστορία μας και να προσπαθούμε πάντα για το καλό.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και Της ΣΤ΄ τάξης, μας παρουσίασαν τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία. Με μια υπέροχη γιορτή αναβίωσαν στιγμές αυτού του αγώνα .Μας εντυπωσίασαν όλους!

Ζήτω η 25η Μαρτίου! Χρόνια πολλά σε όλους!

Μεγάλη Τεσσαρακοστή
Η Καθαρά Δευτέρα
Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ξεκινά επίσημα με την Καθαρά Δευτέρα, μια ημέρα που ονομάστηκε έτσι γιατί συμβολίζει την κάθαρση – το «καθάρισμα» δηλαδή της ψυχής, του σώματος, αλλά και του ίδιου μας του σπιτιού από κάθε τι παλιό και φθαρμένο.

Παραδοσιακά, οι νοικοκυρές έπλεναν όλα τα σκεύη της κουζίνας για να φύγει κάθε ίχνος αρτύσιμων τροφών, σηματοδοτώντας μια νέα, αγνή αρχή.
Με τη λαγάνα, τον ταραμά και τα θαλασσινά, η Καθαρά Δευτέρα μας διδάσκει ότι η αφθονία δεν βρίσκεται στην ποσότητα ή στο κρέας, αλλά στη γιορτινή διάθεση και στην επαφή με τη φύση.

Το πέταγμα του χαρταετού δεν είναι μόνο ένα παιχνίδι· συμβολίζει την ανάγκη της ανθρώπινης ψυχής να υψωθεί προς το θείο, να αποδεσμευτεί από τα γήινα και να αντικρίσει το φως του ουρανού.

Η περίοδος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής αποτελεί την πιο κατανυκτική και συμβολική διαδρομή του ορθόδοξου εορτολογίου. Για πολλούς, είναι απλώς μια περίοδος νηστείας, όμως για την παράδοσή μας, είναι ένας πνευματικός «μαραθώνιος» που μας καλεί να ανασυγκροτηθούμε και να προετοιμαστούμε για το Φως της Ανάστασης.
Ο αριθμός 40 δεν είναι τυχαίος. Συμβολίζει τις σαράντα ημέρες που πέρασε ο Χριστός στην έρημο, παλεύοντας με τους πειρασμούς. Στην καθημερινότητά μας, η Σαρακοστή συμβολίζει την κάθαρση. Είναι η ευκαιρία μας να «χαμηλώσουμε τον θόρυβο» του υλικού κόσμου και να εστιάσουμε στην εσωτερική μας καλλιέργεια, την υπομονή και την αλληλεγγύη.
Κάθε Κυριακή της Σαρακοστής λειτουργεί ως ένας «φάρος» που μας δείχνει τον δρόμο προς το Πάσχα:
- Κυριακή της Ορθοδοξίας: Γιορτάζουμε την οριστική αναστήλωση των εικόνων. Είναι η γιορτή της τέχνης και της πίστης που νικούν τη διχόνοια.
- Κυριακή του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά: Μας θυμίζει ότι ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει στην πνευματική φώτιση μέσα από την προσευχή.
- Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως: Ο Σταυρός τοποθετείται στο κέντρο των ναών για να μας δώσει θάρρος να συνεχίσουμε τη νηστεία, όπως ένας οδοιπόρος ξεκουράζεται κάτω από τον ίσκιο ενός δέντρου.
- Κυριακή του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος: Εστιάζουμε στην «Κλίμακα των Αρετών», τη διαρκή προσπάθεια του ανθρώπου να βελτιώνεται βήμα-βήμα.
- Κυριακή της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας: Ένα συγκλονιστικό μάθημα μετάνοιας που αποδεικνύει ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δύναμη να αλλάξει τη ζωή του προς το καλύτερο.

Έθιμα που Αντέχουν στον Χρόνο
Η λαογραφία μας έχει προσδώσει στη Σαρακοστή έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, γεμάτο χρώματα και γεύσεις:
- Η Κυρά-Σαρακοστή: Η «σιωπηλή δασκάλα» της παράδοσης. Χωρίς στόμα (γιατί δεν τρώει και δεν κακολογεί), με σταυρωμένα χέρια (για προσευχή) και 7 πόδια που αντιπροσωπεύουν τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
- Η Καθαρά Δευτέρα: Η μέρα που «καθαρίζουμε» την ψυχή και το σώμα μας. Ο χαρταετός που υψώνεται στον ουρανό συμβολίζει την ανάγκη του ανθρώπου να πλησιάσει το Θείο.
- Οι Χαιρετισμοί της Παναγίας: Η εβδομαδιαία συνάντηση στις εκκλησίες κάθε Παρασκευή, όπου η ποίηση του Ακάθιστου Ύμνου προσφέρει ηρεμία και ελπίδα.

Εκτύπωσε την κυρά Σαρακοστή, κόλλησέ την σε χοντρό χαρτί, ζωγράφισέ την και κόψε την προσεκτικά γύρω από το περίγραμμα. Μην ξεχνάς κάθε Κυριακή να κόβεις ένα πόδι της. Το τελευταίο πόδι της αντιστοιχεί στη Μεγάλη Εβδομάδα.
Καλή Σαρακοστή σε όλους, με υγεία και πνευματική γαλήνη!
Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας
Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας τηρώντας το έθιμο της σημερινής ημέρας πρόσφερε σε όλους τους μαθητές/τριες μας σουβλάκια και χυμό.

Α΄ και Β΄ τάξη

Γ΄ και Δ΄ τάξη

Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας και τους ευχόμαστε καλή Αποκριά με υγεία!
Τσικνοπέμπτη: Η πιο “μοσχομυριστή” γιορτή του χρόνου!
Η Τσικνοπέμπτη είναι μια πολύ ξεχωριστή ημέρα για εμάς τους Έλληνες,όλοι οι δρόμοι, οι γειτονιές και τα σπίτια μυρίζουν… ψητό κρέας! Από αυτόν τον καπνό και τη μυρωδιά, που λέγεται “τσίκνα”, πήρε το όνομά της η Τσικνοπέμπτη. Είναι σαν ένα μεγάλο πάρτι πριν από τη Σαρακοστή, μια περίοδο που δεν τρώμε κρέας.

Το πιο βασικό έθιμο είναι το ψήσιμο κρέατος. Eίναι η αρχή της Αποκριάς.

Στην Πελοπόννησο, η Τσικνοπέμπτη έχει ακόμα πιο ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Εκεί, εκτός από το ψήσιμο, έχουμε και άλλα έθιμα:
- Χοροί και γλέντια στις πλατείες: Σε πολλά χωριά και πόλεις, οι πλατείες γεμίζουν με κόσμο που χορεύει παραδοσιακούς χορούς γύρω από τις ψησταριές. Είναι ένα μεγάλο, αυθόρμητο πάρτι.
- Παλιά έθιμα με φωτιές: Σε κάποια μέρη, ανάβουν μεγάλες φωτιές και πηδάνε από πάνω τους, για να διώξουν το κακό. Αυτό γινόταν παλιά και σε κάποια χωριά το συνεχίζουν ακόμα.
- Τα “Κουδουνάτα” ή “Μασκαράδες”: Στην Πελοπόννησο, ειδικά στην Αρκαδία και τη Λακωνία, θα συναντήσουμε τους “Κουδουνάτους” ή “Μασκαράδες”. Είναι ομάδες αντρών που φορούν προβιές ζώων, κουδούνια και τρομακτικές μάσκες.
Αυτοί γυρνούν στα χωριά, κάνουν φασαρία με τα κουδούνια τους και πειράζουν τον κόσμο. Φανταστείτε πόσο διασκεδαστικό είναι να τους βλέπετε! Είναι ένα έθιμο που κρατάει από πολύ παλιά και συμβολίζει το ξύπνημα της φύσης και το διώξιμο του κακού.
Χριστουγεννιάτικη παράσταση στο θέατρο Περιγιαλίου: ‘’Ο Γκριντς’’
Οι μαθητές της Γ΄, Δ΄,Ε΄ και ΣΤ΄ παρακολούθησαν την Παρασκευή 19/12/2025 τη Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση για παιδιά
‘’Ο Γκριντς’’ .

Ο κατεργάρης των Χριστουγέννων

Ένας κυνικός γκρινιάρης αποφασίζει να κλέψει τα Χριστούγεννα και να τα εξαφανίσει μια για πάντα. Δεν φαντάζεται όμως ότι η καρδιά του θα γλυκάνει και τα σχέδιά του θα ανατραπούν εξαιτίας του γενναιόδωρου πνεύματος ενός μικρού κοριτσιού.

Ο Γκριντς που δε συμπαθούσε καθόλου τα Χριστούγεννα αλλάζει άποψη και συμμετέχει στη γιορτή. Έτσι τα Χριστούγεννα σώθηκαν!!!

Την παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά στην παράσταση. Άρεσε σε όλους κι έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις.




