Μαθητικό Συμπόσιο για την Ημέρα Περιβάλλοντος «Φαντάζομαι – Δημιουργώ – Αλλάζω»

Στο πλαίσιο του Συμποσίου που υλοποιήθηκε σήμερα, 4 Ιουνίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου και στο Μικρό θέατρο του Δημαρχείου , μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν περιβαλλοντικές δράσεις, δημιουργικές παρεμβάσεις και θεατρικά δρώμενα και λειτούργησαν σταθμοί περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πειραμάτων.

Στόχος της δράσης η αλλαγή στάσης ζωής για το περιβάλλον και την προστασία του.

Σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης τους για την προστασία του περιβάλλοντος και την υιοθέτηση μιας νέας στάσης ζωής της καθημερινότητάς τους.

Το περιβάλλον είναι το κοινό μας σπίτι. Τα δέντρα, τα ζώα, οι θάλασσες, τα ποτάμια και ο αέρας που αναπνέουμε μάς προσφέρουν όλα όσα χρειαζόμαστε για να ζούμε.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να το φροντίζουμε και να το προστατεύουμε κάθε μέρα.

Πολλές φορές πιστεύουμε ότι μόνο οι μεγάλοι μπορούν να βοηθήσουν το περιβάλλον. Όμως και τα παιδιά μπορούν να κάνουν τη διαφορά! Μικρές καθημερινές πράξεις έχουν μεγάλη αξία όταν γίνονται από όλους μας.

Τι μπορώ να κάνω σήμερα;

Μπορώ να αλλάξω. Είναι εύκολο αρκεί να ξεκινήσω με μικρές καλές συνήθειες.

Να πετάω τα σκουπίδια στους σωστούς κάδους και να κάνω ανακύκλωση.

Να χρησιμοποιώ ξανά αντικείμενα, όπως τσάντες, μπουκάλια και κουτιά, αντί να τα πετάω.

Να σβήνω τα φώτα όταν δεν τα χρειάζομαι.

Να κλείνω τη βρύση όταν πλένω τα δόντια μου, ώστε να μην σπαταλώ νερό.

Να φροντίζω τα φυτά και να σέβομαι τα ζώα.

Να κρατώ καθαρές τις αυλές, τις παραλίες, τα πάρκα και τις γειτονιές μου.

Να προτιμώ το περπάτημα ή το ποδήλατο όταν είναι δυνατό.

Κάθε μικρή κίνηση βοηθά στη μείωση των απορριμμάτων, στην εξοικονόμηση νερού και ενέργειας και στην προστασία της φύσης.

Όταν πολλά παιδιά κάνουν μικρές καλές πράξεις, το αποτέλεσμα γίνεται πολύ μεγάλο και θετικό για τον πλανήτη μας.

Καθώς μεγαλώνουμε, μπορούμε να συνεχίσουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον με ακόμη περισσότερους τρόπους.

Μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, να συμμετέχουμε σε δράσεις δενδροφύτευσης και καθαρισμού, να προτείνουμε οικολογικές λύσεις στο σχολείο και στην κοινότητά μας και να γίνουμε ενεργοί πολίτες που αγαπούν και σέβονται τη φύση.

Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι μια δουλειά που τελειώνει.

Είναι μια καθημερινή συνήθεια που μας βοηθά να δημιουργήσουμε έναν πιο καθαρό, πιο πράσινο και πιο όμορφο κόσμο για όλους.

Ας ξεκινήσουμε σήμερα, γιατί κάθε μικρή πράξη μπορεί να γίνει ένα μεγάλο βήμα για το μέλλον της Γης μας!

Επίσκεψη της Ε΄ τάξης στα ΓΑΚ και στην Πινακοθήκη

Οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πινακοθήκη Κορίνθου και στα Γενικά Αρχεία του Κράτους Κορίνθου, έχοντας την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικές πτυχές της τέχνης και της τοπικής ιστορίας.

Στην Πινακοθήκη, τα παιδιά περιηγήθηκαν στους εκθεσιακούς χώρους, παρατήρησαν έργα τέχνης και συζήτησαν για τα μηνύματα και τα συναισθήματα που αποτυπώνονται μέσα από τη ζωγραφική. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία αισθητικής καλλιέργειας και δημιουργικής έκφρασης.

Στη συνέχεια, στα Γενικά Αρχεία του Κράτους Κορίνθου, οι μαθητές γνώρισαν πολύτιμα ιστορικά τεκμήρια και ενημερώθηκαν για τον τρόπο διατήρησης και προστασίας των αρχείων. Μέσα από ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, ταξίδεψαν στο παρελθόν της περιοχής μας και κατανόησαν τη σημασία της ιστορικής μνήμης.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση πρόσφερε στα παιδιά γνώσεις, εμπειρίες και όμορφες εικόνες, ενισχύοντας την επαφή τους με τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου μας

«Κυκλική Οικονομία και Μέλλον Χωρίς Απόβλητα»

Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν διαδικτυακά το πρόγραμμα «Κυκλική Οικονομία και Μέλλον
Χωρίς Απόβλητα» του εκπαιδευτικού μη κερδοσκοπικού φορέα NoWaste21.


Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας
(μαθητές και εκπαιδευτικοί) των Δημοτικών σχολείων γύρω από την Κυκλική Οικονομία και τους τρεις
άξονες που την περιγράφουν – Πρόληψη, Επαναχρησιμοποίηση και Ανακύκλωση – Αποβλήτων.

Από το γραμμικό μοντέλο του «παράγω, καταναλώνω, πετάω», πρέπει να περάσουμε στο κυκλικό μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης «παράγω, καταναλώνω, επανακτώ, επαναχρησιμοποιώ και ανακυκλώνω».

Είναι το οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο που μιμείται τη ΦΥΣΗ. Η φύση δεν παράγει απόβλητα! Το ίδιο πρέπει να μάθουμε να κάνουμε και εμείς!

«ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα σου»

Στο πλαίσιο της μέριμνας του σχολείου μας για την υγεία, την ευημερία και την ολόπλευρη ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας και της UNICEF, το οποίο αφορά την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα έμμηνου ρύσεως και τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας των κοριτσιών.

Το πρόγραμμα απευθύνθηκε στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης και περιλάμβανε τη διάθεση προϊόντων περιόδου, από το ΙΑΤΑΠ (Ινστιτούτο Ανάπτυξης Τεχνολογίας και Ανθρωπίνων Πόρων) συμβάλλοντας στην κάλυψη βασικών αναγκών και στην καταπολέμηση πιθανών αισθημάτων αμηχανίας ή αποκλεισμού.

Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση και την εκπαίδευση από την Solidarity Now, ώστε να αποκτήσουν σωστή γνώση και θετική στάση απέναντι σε ένα φυσιολογικό στάδιο της ανάπτυξής τους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε ενημερωτική παρουσίαση από την υπεύθυνη του προγράμματος η οποία, με τρόπο παιγνιώδη, κατανοητό και διακριτικό, ανέλυσε θέματα που σχετίζονται με την έμμηνο ρύση, την προσωπική υγιεινή και τη φροντίδα του σώματος και την περίοδο της εφηβείας.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν απορίες, να συζητήσουν και να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

Επίσκεψη της Α΄ και Β΄ τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ελευσίνας

Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Ελευσίνα.

Οι υπεύθυνοι του Πάρκου αρχικά εξήγησαν στους μαθητές μας τα σήματα και τι πρέπει να προσέχουν.

Η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής δεν ήταν απλώς μια εκδρομή, αλλά ένα σπουδαίο μάθημα ζωής! Εκεί, οι μαθητές μας έγιναν για λίγο «πρωταγωνιστές» του δρόμου.

Τα παιδιά δεν άκουσαν απλώς θεωρίες, αλλά εφάρμοσαν τους κανόνες οδηγώντας ποδοκίνητα οχήματα σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον.

Έμαθαν να αναγνωρίζουν τις πινακίδες και τα φανάρια, κατανοώντας τη σημασία τους για την πρόληψη ατυχημάτων.

Στόχος μας η καλλιέργεια του σεβασμού προς τον πεζό και τον συνεπιβάτη και γενικά η υπεύθυνη συμπεριφορά που θα τους συνοδεύει μια ζωή.

Ευελπιστούμε να γίνουν οι αυριανοί ευσυνείδητοι οδηγοί και οι σημερινοί προσεκτικοί πεζοί!

Φοράμε το κράνος μας, δένουμε τη ζώνη μας και ξεκινάμε για μια ασφαλή διαδρομή!

« Μάθαμε… και βιωματικά να ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ!!!»

Ημέρα της Γης( Le Jour de la Terre, 22 Απριλίου)

Με αφορμή την Ημέρα της Γης( Le Jour de la Terre, 22 Απριλίου), οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού δημιούργησαν δύο όμορφα πόστερ στο μάθημα των Γαλλικών,με την καθοδήγηση της κυρίας Βουδούρη Μαριλίνας, για να στείλουν το δικό τους μήνυμα για την προστασία του πλανήτη μας.

Μετά από παρουσίαση του σχετικού υλικού( στα ελληνικά και τα γαλλικά)που προετοιμάστηκε με το ψηφιακό εργαλείο canva, τα παιδιά επεξεργάστηκαν και κατανόησαν βασικές έννοιες που σχετίζονται με την προστασία της Γης, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και ο σεβασμός στη φύση. Κατανόησαν έτσι τη σημασία της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της δικής τους συμβολής!

Στη συνέχεια, αποτύπωσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με ζωγραφιές γεμάτες χρώμα και φαντασία για την δημιουργία του δικού τους μέσου ευαισθητοποίησης και εορτασμού αυτής της ξεχωριστής ημέρας!

Διαγωνισμός Φιλαναγνωσίας Δ’ Τάξη – Αγγελική Δαρλάση

Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης στα πλαίσια του 15ου διαγωνισμού φιλαναγνωσίας του Μεταίχμιου είχαν διαδικτυακή συνάντηση, σήμερα Τετάρτη 1 Απριλίου 2026, με τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση. Μίλησε στα παιδιά για τα βιβλία και απάντησε σε ερωτήσεις που της έθεσαν σχετικά με τα βιβλία που έχει γράψει, τη θεματολογία τους και αν δυσκολεύτηκε ποτέ σε κάποιο από αυτά.

Η Αγγελική Δαρλάση είναι μία από τις σημαντικότερες σύγχρονες Ελληνίδες συγγραφείς στον χώρο της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Γεννήθηκε το 1973 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Σπούδασε Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στις Παραστατικές Τέχνες στο εξωτερικό, γεγονός που επηρέασε ουσιαστικά τη δημιουργική της πορεία. Πριν στραφεί στη συγγραφή βιβλίων, ασχολήθηκε ενεργά με το θέατρο ως σκηνοθέτης και δημιουργός, ενώ εργάστηκε και στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Το συγγραφικό της έργο είναι πλούσιο και πολυδιάστατο, περιλαμβάνοντας βιβλία για παιδιά και εφήβους, θεατρικά έργα και αφηγήσεις με έντονα λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά στοιχεία. Πολλά από τα έργα της έχουν βραβευτεί και διακριθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, γεγονός που επιβεβαιώνει την αξία και τη διαχρονικότητά τους. Με τη γραφή της καταφέρνει να απευθύνεται σε αναγνώστες κάθε ηλικίας, συνδυάζοντας τη φαντασία με τη βαθιά ανθρώπινη ευαισθησία.

Κεντρικό στοιχείο στη δημιουργία της αποτελεί η επιλογή θεμάτων που αγγίζουν ουσιαστικά ζητήματα της ανθρώπινης ζωής. Στα βιβλία της συναντάμε έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η αποδοχή, η απώλεια, η μνήμη και η ενηλικίωση, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές σε ιστορικά γεγονότα και κοινωνικά προβλήματα. Η συγγραφέας αντλεί συχνά έμπνευση από τη μυθολογία, την ιστορία και την καθημερινότητα, δημιουργώντας ιστορίες που λειτουργούν τόσο ως αφηγήσεις όσο και ως αλληγορίες της σύγχρονης πραγματικότητας.

Η γραφή της χαρακτηρίζεται από έντονη θεατρικότητα, λυρισμό και αφηγηματική δύναμη, στοιχεία που καθιστούν τα έργα της ιδιαίτερα ελκυστικά και ουσιαστικά. Μέσα από τα βιβλία της επιδιώκει όχι μόνο να ψυχαγωγήσει, αλλά και να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, τη φαντασία και την κριτική σκέψη των αναγνωστών. Η συμβολή της στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία είναι σημαντική, καθώς έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα έργο που συνδυάζει την αισθητική ποιότητα με τον κοινωνικό προβληματισμό.

Ευχαριστούμε τη συγγραφέα για τον χρόνο που μας αφιέρωσε!

Υλοποίηση δράσης : “Διατροφή και υγεία”

Τη Δευτέρα 12/1/2026 και στις 26/1/26η κ. Βασιλική. της 2ης ΤΟΜΥ Κορίνθου υλοποίησε στο σχολείο μας τη δράση- παρέμβαση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ και Γ΄ και Δ΄ τάξης στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας με θέμα: “Διατροφή και υγεία”.

Η σωστή διατροφή είναι πολύ σημαντική για να είμαστε γεροί, δυνατοί και χαρούμενοι. Το σώμα μας χρειάζεται καλά τρόφιμα για να μεγαλώνει σωστά, να έχει ενέργεια και να μας προστατεύει από τις αρρώστιες.

Καθημερινά πρέπει να τρώμε διάφορες τροφές από όλες τις ομάδες. Τα φρούτα και τα λαχανικά μας δίνουν βιταμίνες και μας βοηθούν να μην αρρωσταίνουμε εύκολα. Το ψωμί, το ρύζι και τα μακαρόνια μάς δίνουν δύναμη για παιχνίδι και διάβασμα. Το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι κάνουν γερά τα κόκαλά μας. Το κρέας, το ψάρι, τα αυγά και τα όσπρια βοηθούν τους μύες μας να μεγαλώνουν.

Επίσης, πρέπει να πίνουμε πολύ νερό κάθε μέρα και να αποφεύγουμε τα πολλά γλυκά και τα αναψυκτικά, γιατί μπορεί να χαλάσουν τα δόντια και την υγεία μας.

Η σωστή διατροφή μαζί με την άσκηση μάς κάνει να νιώθουμε καλύτερα, να έχουμε περισσότερη ενέργεια και να χαμογελάμε πιο συχνά. Όταν τρώμε σωστά, φροντίζουμε τον εαυτό μας!

Ας διαλέγουμε λοιπόν υγιεινές τροφές και ας κάνουμε την κάθε μέρα μας πιο δυνατή και χαρούμενη!

Υλοποίηση δράσης: “Πρώτες βοήθειες”

Την Παρασκευή 12/12/2025 η κ. Μαρία Λ. . της 2ης ΤΟΜΥ Κορίνθου υλοποίησε στο σχολείο μας τη δράση- παρέμβαση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας με θέμα: “Πρώτες βοήθειες”.

Οι πρώτες βοήθειες είναι οι απλές ενέργειες που κάνουμε για να βοηθήσουμε κάποιον όταν χτυπήσει ή δεν αισθάνεται καλά, μέχρι να έρθει ένας ενήλικας ή γιατρός.

Μαθαίνουμε να παραμένουμε ψύχραιμοι, να ζητάμε βοήθεια από έναν μεγάλο και να μην πανικοβαλλόμαστε.

Μικρά πράγματα, όπως το να καθαρίσουμε ένα μικρό τραύμα ή να βάλουμε πάγο σε ένα χτύπημα, μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Με τη γνώση των πρώτων βοηθειών μπορούμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας και τους άλλους με ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Υλοποίηση δράσης: “Πρόληψη ατυχημάτων”

Την Παρασκευή 12/12/2025 η κ. Αγγελική Θ. του Κ. Υ. Κορίνθου υλοποίησε στο σχολείο μας τη δράση- παρέμβαση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στους μαθητές της Β’, Γ’ και Δ’ τάξης στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας με θέμα: “Πρόληψη ατυχημάτων”.

Τα ατυχήματα μπορούν να συμβούν παντού, στο σπίτι, στο σχολείο ή στο παιχνίδι. Για αυτό είναι σημαντικό να προσέχουμε και να ακολουθούμε απλούς κανόνες ασφάλειας. Περπατάμε και δεν τρέχουμε στους διαδρόμους, χρησιμοποιούμε σωστά τα παιχνίδια και τα αθλητικά όργανα και ακούμε πάντα τις οδηγίες των δασκάλων και των γονιών μας. Φοράμε ζώνη στο αυτοκίνητο και κράνος όταν κάνουμε ποδήλατο. Με προσοχή και υπευθυνότητα μπορούμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας και να απολαμβάνουμε με ασφάλεια κάθε δραστηριότητα.