Δράσεις στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο μας !

Άλλη μια δημιουργική χρονιά κύλησε για το μάθημα.

Στο ξεκίνημα της ,τον Οκτώβριο γιορτάσαμε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με πολλαπλές αθλητικές δραστηριότητες για όλες τις τάξεις εντός του σχολικού χώρου και στις σχολικές ώρες της Φ. Αγωγής.

Η Ε τάξη σε συνεργασία με την γυμνάστρια έφτιαξαν μια μεγάλη αφίσα με θέμα τη “Σκάλα της φιλίας” ενισχύοντας βασικές αρχές του μαθήματος μας και της σχολικής ζωής γενικότερα.

Η αθλητική αυτή γιορτή έκλεισε με την επίσκεψη μας, κάνοντας πεζοπορία και καταγράφοντας τα βήματα μας στο γειτονικό αθλητικό κέντρο” Αθλούπολη “.

Εκεί ασκηθήκαμε με οργανωμένα παιχνίδια ποδοσφαίρου για μικρούς και μεγάλους μαθητές.

Στη συνέχεια η Στ τάξη συμμετείχε στο πρόγραμμα “Tennis street” που διοργάνωσε η Ε.Φ.Ο.Α (Ελληνική Φίλαθλη Ομοσπονδία Αντισφαίρισης) για τα σχολεία της πόλης μας στη πλατεία “Περιβολάκια”.

Πραγματοποιήσαμε τις καθιερωμένες παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου με την άψογη συμμετοχή των μαθητών των τάξεων Δ΄,Ε΄ και ΣΤ΄.

Επίσης προετοιμάσαμε όμορφους Χριστουγεννιάτικους και παραδοσιακούς χορούς για τις αντίστοιχες σχολικές γιορτές, που παρακολούθησαν γονείς και συγγενείς των μαθητών.

Μιλήσαμε πολύ για το φίλαθλο πνεύμα στις τάξεις και αφιερώσαμε τα μαθήματα μας στην τεράστια αυτή αξία του αθλητισμού στα πλαίσια της ημέρας Φιλάθλου πνεύματος.

Την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (Α. Μ.Ε.Α) μιλήσαμε για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των Α.Μ.Ε.Α και παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας .

Τον Μάρτιο το σχολείο μας υποδέχτηκε τον ομοσπονδιακό προπονητή του μπάσκετ Δημήτρη Μανωλιτσάκη με μπάλες και πλούσιο αθλητικό υλικό για το πρόγραμμα ” Τρίποντα στα σχολεία”, που διοργάνωσε η Ε.Ο.Κ(Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης).

Στα πλαίσια ενός δίωρου στο προαύλιο η ΣΤ΄ τάξη συμμετείχε με μεγάλο ενθουσιασμό σε σχετικά παιχνίδια και δραστηριότητες ενώ και η Δ τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα.

Ο ομοσπονδιακός προπονητής μάλιστα χάρισε στο σχολείο μας δύο όμορφες μπάλες ενισχύοντας το αθλητικό μας υλικό.

Τον Μάιο μας επισκέφθηκε ο ομοσπονδιακός προπονητής της Αντισφαίρισης Δημήτρης Κοντόπουλος για πρόγραμμα της Ε.Φ.Ο.Α.

Φέρνοντας μαζί μαζί του μπάλες, ρακέτες, φορητό φιλέ και διάφορα άλλα μέσα με ασκήσεις και παιχνίδια μύησε τους μαθητές στο άθλημα του τένις.

Το τρίωρο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με χαρά και έκδηλο ενθουσιασμό από τους μαθητές όλων των τάξεων.

Τέλος το σχολείο μας βρέθηκε για το μάθημα της κολύμβησης, που αφορά τους μαθητές της Γ τάξης στις Δημοτικές Αθλητικές Εγκαταστάσεις Κορίνθου (Δ Α.Ο.Α.Κ.)σε μια σειρά συστηματικών μαθημάτων κολύμβησης.

Η ποιοτική διδασκαλία του μαθήματος από έμπειρους και καταρτισμένους γυμναστές και η άψογη οργάνωση από τον υπεύθυνο του προγράμματος Κων/νο Καρρά μαζί με τις ικανοποιητικές εγκαταστάσεις του κολυμβητηρίου (πισίνα, αποδυτήρια, τουαλέτες) έδωσαν πολύ μεγάλη χαρά σε παιδιά και γονείς αλλά και σπουδαία εφόδια ζωής!

Το link του προγράμματος κολύμβησης που αξίζει να επισκεφθεί κανείς είναι:

Με όλες αυτές τις δράσεις προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τον σχολικό αθλητισμό με την τοπική κοινωνία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Επιδιώξαμε την αγάπη για τον αθλητισμό, την εξωστρέφεια, τη χαρά και τον ενθουσιασμό των μαθητών μας!

Γιορτή Αποφοίτησης ΣΤ΄ Τάξης – Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Την Πέμπτη 11/6 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας η γιορτή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ΄ τάξης, η οποία ετοίμασε μια όμορφη και συγκινητική γιορτή αφιερωμένη στον σπουδαίο Έλληνα συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ανέλαβαν με ενθουσιασμό την οργάνωση και παρουσίαση της εκδήλωσης, τιμώντας το έργο και την προσφορά του μεγάλου δημιουργού μέσα από τραγούδια, αφηγήσεις και παρουσιάσεις.

Παράλληλα, απηύθυναν τον αποχαιρετισμό τους προς το Δημοτικό Σχολείο, εκφράζοντας τις αναμνήσεις, τα συναισθήματα και τις ευχές τους για το νέο ξεκίνημα που τους περιμένει στο Γυμνάσιο.

Η βραδιά ήταν γεμάτη μουσική, συγκίνηση και χαμόγελα, αφήνοντας σε όλους τους παρευρισκόμενους όμορφες εικόνες και αναμνήσεις. Συγχαρητήρια στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και ευχόμαστε σε όλους τους απόφοιτους καλή πρόοδο, υγεία και κάθε επιτυχία στη νέα τους πορεία! 🎓✨

Γιορτή της Μητέρας

Η Γιορτή της Μητέρας: Ένας Φόρος τιμής στην ανιδιοτελή αγάπη

Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, η παγκόσμια κοινότητα στρέφει το βλέμμα και την καρδιά της στο πρόσωπο που αποτελεί το σύμβολο της ζωής και της φροντίδας: τη Μητέρα. Η ημέρα αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική επέτειο στο ημερολόγιο, αλλά μια ουσιαστική αφορμή για να αναλογιστούμε το βάθος της προσφοράς της γυναίκας που στέκεται ως θεμέλιος λίθος σε κάθε σπίτι και κάθε κοινωνία.

Οι ρίζες αυτού του εορτασμού χάνονται στα βάθη της αρχαιότητας, με τις τελετές λατρείας προς τη Γαία και τη Ρέα, τη μητέρα των θεών, να μαρτυρούν πως ο άνθρωπος ανέκαθεν ένιωθε την ανάγκη να τιμήσει την πηγή της ύπαρξης. Στη σύγχρονη εποχή, η καθιέρωση της γιορτής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον αγώνα της Anna Jarvis στις αρχές του 20ού αιώνα. Η Jarvis, θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη της δικής της μητέρας, ξεκίνησε μια εκστρατεία που οδήγησε στην επίσημη αναγνώριση της ημέρας από το αμερικανικό κράτος το 1914. Στην Ελλάδα, αν και η μητρότητα συνδέθηκε αρχικά με τη θρησκευτική γιορτή της Υπαπαντής, από τη δεκαετία του 1960 εναρμονιστήκαμε με τον διεθνή εορτασμό του Μαΐου, τιμώντας τη μητέρα μέσα στην ανθοφορία της άνοιξης.

Ο λόγος που η γιορτή αυτή παραμένει τόσο ζωντανή και επίκαιρη είναι η ανάγκη μας να αναγνωρίσουμε τον «αόρατο» κόπο της μητρότητας. Η μητέρα δεν προσφέρει μόνο τη ζωή, αλλά διαμορφώνει συνειδήσεις. Είναι ο πρώτος δάσκαλος που μας μαθαίνει τις αξίες της ενσυναίσθησης και της υπομονής, ο πρώτος φίλος που μας προσφέρει ασφάλεια και το σταθερό καταφύγιο σε κάθε δυσκολία. Η προσφορά της είναι πολυδιάστατη: από τη συναισθηματική στήριξη και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα μας, μέχρι τον ρόλο της ως συνεκτικός ιστός που κρατά την οικογένεια ενωμένη απέναντι στις προκλήσεις των καιρών.

Πηγή εικόνας: https://shorturl.at/7cWCu

Κλείνοντας αυτό το μικρό αφιέρωμα, αξίζει να θυμόμαστε πως η μεγαλύτερη ανταμοιβή για μια μητέρα δεν βρίσκεται στα υλικά δώρα, αλλά στην αναγνώριση και την αγάπη. Ένα απλό «ευχαριστώ» ή μια ζεστή αγκαλιά από τα παιδιά της είναι η δικαίωση για κάθε θυσία και κάθε ξενύχτι. Ας γίνει, λοιπόν, αυτή η Κυριακή η αφορμή για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στο πρόσωπο που μας δίδαξε τι σημαίνει να αγαπάς χωρίς όρους, θυμίζοντας σε όλους μας πως, όπως είπε και ο Λίνκολν:

ό,τι είμαστε ή ελπίζουμε να γίνουμε, το οφείλουμε στη μητέρα μας”.

Πρωτομαγιά

Η πρώτη μέρα του Μαΐου είναι μια από τις πιο ξεχωριστές μέρες του χρόνου. Είναι η μέρα που η φύση «φοράει» τα καλά της, αλλά και μια μέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους που μοχθούν καθημερινά.

Από τα πολύ παλιά χρόνια, οι άνθρωποι γιόρταζαν την Πρωτομαγιά ως τη νίκη της Άνοιξης απέναντι στον Χειμώνα. Είναι η στιγμή που τα λουλούδια ανθίζουν και όλα γύρω μας πρασινίζουν!

Βγαίνουμε στους αγρούς, μαζεύουμε αγριολούλουδα και πλέκουμε το μαγιάτικο στεφάνι. Το κρεμάμε στην πόρτα μας για να φέρουμε την ομορφιά της φύσης και την τύχη μέσα στο σπίτι μας.

Εκτός από τα λουλούδια, η 1η Μαΐου είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Εργαζομένων.

Πριν από πολλά χρόνια (το 1886), οι εργάτες στο Σικάγο των ΗΠΑ ξεσηκώθηκαν για να ζητήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας και το περίφημο «8ωρο» (8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ξεκούραση, 8 ώρες ύπνο).

Πηγή εικόνας: https://shorturl.at/C2st5

Τιμούμε τους αγώνες των ανθρώπων που δούλεψαν σκληρά για να έχουμε εμείς σήμερα δικαιώματα, ασφάλεια και ελεύθερο χρόνο.

Η Πρωτομαγιά μας θυμίζει να αγαπάμε και να προστατεύουμε το περιβάλλον, αλλά και να σεβόμαστε τον κόπο κάθε εργαζόμενου που βοηθάει την κοινωνία μας να προχωρά!

Τα Πάθη του Χριστού

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Τριώδιο, καθεμιά από τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας είναι αφιερωμένη και σε κάποιο ή κάποια επιμέρους περιστατικά των Παθών:

[2]Πηγή: https://shorturl.at/1QIwL

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7355

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου: Ένα ταξίδι με σελίδες και όνειρα

Κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Από το 1967, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (International Children’s Book Day – ICBD), γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο στις 2 Απριλίου, την ημέρα γενεθλίων του Δανού παραμυθά, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Είναι μια ξεχωριστή μέρα αφιερωμένη σε εσάς, τα παιδιά, και στη μαγεία που κρύβεται μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου!

Πηγή εικόνας: https://urli.info/1rXPW

Αλλά γιατί είναι τόσο σημαντικά τα βιβλία;

Τα βιβλία είναι σαν μικρές πόρτες που μας ταξιδεύουν παντού. Μπορείς να γνωρίσεις ήρωες, να ζήσεις περιπέτειες, να ταξιδέψεις σε άλλες χώρες ή ακόμα και σε φανταστικούς κόσμους χωρίς να φύγεις από το δωμάτιό σου. Με ένα βιβλίο, η φαντασία σου γίνεται πιο δυνατή και γεμάτη χρώματα.

Επιπλέον, τα βιβλία σε βοηθούν να μάθεις καινούργια πράγματα. Μαθαίνεις λέξεις, ιδέες και τρόπους να καταλαβαίνεις καλύτερα τον κόσμο γύρω σου. Όσο περισσότερο διαβάζεις, τόσο πιο εύκολα μπορείς να εκφράζεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Τα βιβλία είναι και καλοί φίλοι. Μπορούν να σου κρατήσουν συντροφιά όταν είσαι μόνος ή να σε κάνουν να γελάσεις, να συγκινηθείς και να σκεφτείς. Δεν σε κρίνουν ποτέ και είναι πάντα εκεί για εσένα.

Γι’ αυτό, αυτή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, διάλεξε ένα βιβλίο που σου αρέσει και ξεκίνα ένα νέο ταξίδι. Μπορεί να είναι η αρχή μιας μεγάλης αγάπης!

 Να θυμάσαι: Κάθε βιβλίο είναι ένας μικρός θησαυρός—άνοιξέ τον και ανακάλυψέ τον!

«Φύτεψε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει»

Το 2026, την ευθύνη της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (International Children’s Book Day – ICBD) έχει η IBBY Κύπρου, με κεντρικό θέμα «Φύτεψε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει».

Στον παρακάτω σύνδεσμό μπορείς να βρεις πληροφορίες από το ελληνικό τμήμα της IBBY

https://greekibby.gr/pagosmia-imera-paidikou-vivliou-2026

Η συγγραφέας του μηνύματος για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2026 και Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Έλενα Περικλέους, αφηγείται για εμάς το κείμενο του μηνύματος.

Διαγωνισμός Φιλαναγνωσίας Δ’ Τάξη – Αγγελική Δαρλάση

Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης στα πλαίσια του 15ου διαγωνισμού φιλαναγνωσίας του Μεταίχμιου είχαν διαδικτυακή συνάντηση, σήμερα Τετάρτη 1 Απριλίου 2026, με τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση. Μίλησε στα παιδιά για τα βιβλία και απάντησε σε ερωτήσεις που της έθεσαν σχετικά με τα βιβλία που έχει γράψει, τη θεματολογία τους και αν δυσκολεύτηκε ποτέ σε κάποιο από αυτά.

Η Αγγελική Δαρλάση είναι μία από τις σημαντικότερες σύγχρονες Ελληνίδες συγγραφείς στον χώρο της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Γεννήθηκε το 1973 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Σπούδασε Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στις Παραστατικές Τέχνες στο εξωτερικό, γεγονός που επηρέασε ουσιαστικά τη δημιουργική της πορεία. Πριν στραφεί στη συγγραφή βιβλίων, ασχολήθηκε ενεργά με το θέατρο ως σκηνοθέτης και δημιουργός, ενώ εργάστηκε και στον χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Το συγγραφικό της έργο είναι πλούσιο και πολυδιάστατο, περιλαμβάνοντας βιβλία για παιδιά και εφήβους, θεατρικά έργα και αφηγήσεις με έντονα λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά στοιχεία. Πολλά από τα έργα της έχουν βραβευτεί και διακριθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, γεγονός που επιβεβαιώνει την αξία και τη διαχρονικότητά τους. Με τη γραφή της καταφέρνει να απευθύνεται σε αναγνώστες κάθε ηλικίας, συνδυάζοντας τη φαντασία με τη βαθιά ανθρώπινη ευαισθησία.

Κεντρικό στοιχείο στη δημιουργία της αποτελεί η επιλογή θεμάτων που αγγίζουν ουσιαστικά ζητήματα της ανθρώπινης ζωής. Στα βιβλία της συναντάμε έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η αποδοχή, η απώλεια, η μνήμη και η ενηλικίωση, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές σε ιστορικά γεγονότα και κοινωνικά προβλήματα. Η συγγραφέας αντλεί συχνά έμπνευση από τη μυθολογία, την ιστορία και την καθημερινότητα, δημιουργώντας ιστορίες που λειτουργούν τόσο ως αφηγήσεις όσο και ως αλληγορίες της σύγχρονης πραγματικότητας.

Η γραφή της χαρακτηρίζεται από έντονη θεατρικότητα, λυρισμό και αφηγηματική δύναμη, στοιχεία που καθιστούν τα έργα της ιδιαίτερα ελκυστικά και ουσιαστικά. Μέσα από τα βιβλία της επιδιώκει όχι μόνο να ψυχαγωγήσει, αλλά και να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, τη φαντασία και την κριτική σκέψη των αναγνωστών. Η συμβολή της στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία είναι σημαντική, καθώς έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα έργο που συνδυάζει την αισθητική ποιότητα με τον κοινωνικό προβληματισμό.

Ευχαριστούμε τη συγγραφέα για τον χρόνο που μας αφιέρωσε!